Lezzetli Yemek Tarifleri

İLAÇLI DOĞRAMA DOMATES TURŞUSU (salisilik asit ile)


Malzemeler:
12 kg domates,
1 paket 10 gr lık salisilik asit, (aspirin tozu). Eczanelerde bulunuyor.
10 adet tatlı kıl biber (acı sevenler acı kıl biber kullanabilir)
7-8 dal maydanoz (ince kıyılmış)
Tuz
Zeytin yağı
YAPILIŞI:
Domatesler yıkanır,kabukları soyularak geniş bir kabın içine rendelenir veya küçük doğranır.(Ben fazla sulandırmadan robottan çektim)
Geniş bir kabın içine konulan domateslerin üzerine kıyılmış maydanoz,doğranmış biberler ve tuz katılarak karıştırılır.
En son salisilik asit ( domates ilacı diye eczanelerde 10 gr lık paketlerde satılıyor) ilave edilir iyice karıştırılır.10 gr lık ilaç 10 kg domates içindir.
Cam kavanozlara veya cam şişelere üzerinde çok az boşluk kalacak şekilde doldurulur.
Üzerine hava almasını önlemek için 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağ ilave edilir.
Kapakları sıkıca kapatılır serin bir yere kaldırılır. Kullanmak için açtığınızda donmuş olan zeytinyağ oda ısısında bekletilerek karıştırır ve birlikte tüketilebilir.
NOT:İsteyen maydanoz kullanmayabilir.Ben maydanozlu ve maydanozsuz iki çeşit yaptım.
Ben kabukları ve sap kısımları çıkartıldıktan sonra 10 kg kalan domates için 10 gr ilaç kullandım.Domateslerin kabukları ve sap kısımları 2 kiloya yakın fire verdiği için 12 kg domates satın aldım.İsteyen bu ölçünün yarısını veya iki katını kullanarak tarifi uygulayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder